Schadeclaim bagage
Is je bagage vertraagd aangekomen?
Als jouw koffer niet op de bagageband ligt, dan is dat natuurlijk geen leuke start of einde van je reis. Gelukkig heb je als passagier bij problemen met je bagage rechten. Die zijn vastgelegd in de Europese Verordering 889/2002 en het Verdrag van Montréal.
Stappenplan bij problemen met je bagage
Maak zo snel mogelijk een melding van je probleem en vul een PIR-formulier in. Dit doe je bij de lost and found balie op de luchthaven waar je aangekomen bent. Na het invullen van het PIR-formulier ontvang je een bewijs dat je het PIR-formulier hebt ingevuld en ingeleverd. Let op: bewaar dit bewijs en een kopie van het ingevulde formulier. Daarna kan je ons het werk laten doen met de luchtvaartmaatschappij.
Vergoeding bij vertraagde aankomst bagage
De luchtvaartmaatschappij is verantwoordelijk voor het op tijd leveren van jouw bagage. Als aan deze verantwoordelijkheid niet voldaan wordt, kan de compensatie oplopen tot een maximum van zo’n € 1.300,-. Hiervan kan je de noodzakelijke artikelen aanschaffen of huren zoals toiletartikelen, (bad)kleding of zaken die je speciaal voor deze reis nodig hebt zoals een duikuitrusting of een trouwpak. Wij helpen je graag bij het indienen van de claim, dat scheelt je veel gedoe en papierwerk.
Koffer vermist
Gelukkig komt het niet vaak voor, maar je koffer kan helemaal kwijt raken. Ook dan heb je als passagier rechten. Vul dan een BIF-formulier in, deze kan je in de meeste gevallen online vinden voor jouw luchtvaartmaatschappij. Vul het formulier aan met zoveel mogelijk bewijsstukken zoals aankoopnota’s van de koffer en de inhoud.
Is jouw koffer na 21 dagen nog steeds niet geleverd, dan is deze verloren volgens Europese Verordering 889/2002 en het Verdrag van Montréal. Je kan dan een claim door ons in laten dienen bij de luchtvaartmaatschappij.
Hoe helpt ikwilclaimen.nl bij jouw bagageclaim?
Je kan gratis en snel je rechten laten controleren. Ook helpen we je graag verder bij de afwikkeling van je claim. Daarvoor werken we samen met Miss Casey. Je krijgt bij hen een online dossier waarin je alles kan volgen.
Als het lukt om de compensatie te krijgen, dan betaal je 25% van de compensatie + € 26,- dossierkosten. Dit is een vaste vergoeding, zelfs als er een rechtszaak voor nodig is om je compensatie te ontvangen. Als het niet lukt om een compensatie te ontvangen dan hoef je ook niets te betalen.
Kom in contact!
Wil je in contact komen met een van onze experts?
Als je het contactformulier invult hoor je zo snel mogelijk van ons.